Παρασκευή 13 Μαΐου 2011

ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΕΞ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΟΨΙΜΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ


Στην ηλεκτρονική εφημερίδα του διαδικτυακού ιστότοπου ΜΕΝΙΔΙΑΤΗΣ http://menidiatis.blogspot.com/2011/05/1841.html
διαβάσαμε το παραπάνω άρθρο που αναρτήθηκε την Πέμπτη 12 Μαϊου 2011, το οποίο και αναδημοσιεύουμε αυτούσιο.  Δεν γνωρίζουμε αν ο αρθρογράφος του κειμένου θα διατηρήσει την ανάρτηση στον ιστότοπό του αν και θα υπάρξουν συνέπειες γι αυτήν την πράξη. Προφανώς ο αρθρογράφος του κειμένου ευρίσκεται σε σύγχυση τόσο για την εκκλησία του Αγίου Νικολάου στην Πάρνηθα όσο και για τα γεγονότα των ημερών και το κειμήλιο. Ίσως γι αυτό έπλασε ολόκληρο μύθευμα το οποίο ανάρτησε στο διαδίκτυο, προσβάλλοντας όμως βάναυσα τον ευσεβή λαό του Αυλώνα, τους αγαθούς ιερείς της ενορίας μας, τους ιδρυτές της εκκλησίας Σαρακατσάνους του Αυλώνα (την ιστορία των οποίων επιχειρεί να διαστρεβλώσει) και τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Αθηναγόρα τον οποίο επιχειρεί να εκθέσει ανεπανόρθωτα λίγο διάστημα μάλιστα μετά την ενθρόνισή του στην Μητρόπολη!. Τα μόνα αληθή που γράφει είναι ορισμένα ιστορικά στοιχεία για τον ναό και την εικόνα, όσα εμείς επιτρέψαμε να αναρτηθούν στο ιστότοπο του Συλλόγου μας, τα οποία ο αρθρογράφος έχει κάνει copy-paste χωρίς μάλιστα να αναφέρει την πηγή, γεγονός τουλάχιστον αντιδεοντολογικό! Για την ιστορία λοιπόν πρέπει να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, κινούμενοι στα όρια της…ευπρέπειας και νομιμότητας, κάτι το οποίο δεν συνάγεται κατ΄αρχάς από το άρθρο της εφημερίδας. Και επειδή αυτό δεν συνάγεται κατ΄αρχάς, δια τούτο έχει ήδη ενημερωθεί για το λιβελογράφημα ο Μητροπολίτης Αθηναγόρας και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, απομένει δε να ενημερωθεί και η αρμόδια Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών για τα…περαιτέρω, δεδομένου ότι η συκοφαντική δυσφήμιση μέσω διαδικτύου αποτελεί πολύ σοβαρό ποινικό αδίκημα.
                                                                   
Ισχυρίζεται ο ανώνυμος αρθρογράφος:
1) Ανακαλύφθηκε εικόνα του 1841, η οποία ανήκει στον Άγιο Νικόλαο εξ Ιωαννίνων…
Απ: Η  πληροφορία είναι ανακριβέστατη, μαρτυρά την άγνοια του αρθρογράφου ή όσων διέδωσαν αυτή την πληροφορία γιά την εικόνα , η αλήθεια είναι τελείως διαφορετική και θα αποδειχθεί από την ίδια την εικόνα. Το περίεργο πάντως είναι ότι το άρθρο συντάχθηκε από κάποιον που αυτοαποκαλείται Μενιδιάτης και ο οποίος ισχυρίζεται ότι η εικόνα και ο ναός ανήκουν στο Μενίδι, χωρίς όμως να γνωρίζει τίποτα γι αυτήν, αναρτώντας επιπλέον δημόσια, τεράστιες ανακρίβειες για το κειμήλιο!

2) Είναι το σημαντικότερο εύρημα στο Μενίδι μετά το αρχαίο θέατρο…
 Aπ: Το αρχαίο θέατρο ήταν θαμμένο αιώνες και η τυχαία ανακάλυψή του είναι πράγματι εύρημα, ενώ η εικόνα ήταν ανηρτημένη στο τέμπλο της εκκλησίας στην οποία ανήκει, αιώνες τώρα προσιτή τοις πάσι. Εάν είχε πάει ο αρθρογράφος στην εκκλησία ή αυτοί που του έδωσαν τις πληροφορίες και την είχαν δεί δεν θα έγραφε ποτέ ότι είναι εύρημα.

3) Δωρήθηκε από Μενιδιάτες για να τοποθετηθεί στο εκκλησάκι της Πάρνηθας, το οποίο ευρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Αχαρνών και κτίσθηκε από Μενιδιάτες…
Απ: H εκκλησία ευρίσκεται σε δημόσια δασική έκταση, κτίσθηκε και διακονήθηκε αποκλειστικά από τους Σαρακατσάνους του Αυλώνα και κατά καιρούς όπως όλες οι εκκλησίες έχει δεχθεί διάφορα αναθήματα, μεταξύ αυτών και την εικόνα. Το δώρο-ανάθημα σε εκκλησία δεν δωρίζεται και μάλιστα σε Μουσείο, διότι θα γίνει ανάθεμα.

4) Η εικόνα είναι, σύμφωνα με την ΙΛΕΑ, αναπόσπαστο κομμάτι της θρησκευτικής παράδοσης των Αχαρνών…
Απ: Για να είναι αναπόσπαστο πρέπει να είναι και γνωστό. Προς το παρόν πάντως, όπως αποδεικνύεται από τα γραφόμενα στο άρθρο, είναι παντελώς άγνωστο. Στον Αυλώνα όμως  την γνωρίζουν ακόμη και τα μικρά παιδιά…

5) Ο λόγος που η ΙΛΕΑ διεκδικεί την εικόνα είναι ότι βρίσκεται στην κατοχή του Συλλόγου Αυλωνιτών «Το Σάλεσι», ο οποίος και ανακάλυψε, πρόσφατα, την ιστορική της αξία…
Απ: Η εικόνα ευρίσκεται στην κατοχή της τοπικής εκκλησίας, περιήλθε σε αυτήν μετά από εντολή του Μητροπολίτη Αθηναγόρα, για να μην κλαπεί από τυχόν ιερόσυλους και φυσικά ποτέ δεν περιήλθε στα χέρια του Συλλόγου μας. (Στην πρώτη φωτογραφία της ανάρτησής μας φαίνεται στα χέρια τίνων ευρίσκεται η εικόνα ήδη από την Τετάρτη 11 Μαϊου). Επομένως η ΙΛΕΑ (πάντοτε κατά το άρθρο) δεν την διεκδικεί τουλάχιστον για τον λόγο αυτό. Ο Σύλλογός μας όπως και ολόκληρος ο Αυλώνας γνωρίζουν ότι η εικόνα και ο ναός αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της θρησκευτικής παράδοσης του Αυλώνα και ιδιαίτερα των Σαρακατσάνων του χωριού, τους οποίους στην ουσία αφορά, δεν εγνώριζε όμως την πανελλήνια μοναδικότητά της, την οποία πάντως εφρόντισε, έμαθε και δημοσιοποίησε, ενώ ουδείς άλλος έχει, ακόμη και σήμερα που κάνουμε την ανάρτηση, ενδιαφερθεί για την ιστορία του ναού και του Αγίου.

6) Την ανακάλυψη πληροφορήθηκε ο Αντιπρόεδρος της ΙΛΕΑ Δημήτρης Γιώτας, ο οποίος μαζί με τον Πρόεδρο Γιώργο Φυτά και άλλα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου έσπευσαν στον Μητροπολίτη Αθηναγόρα και αφού του εξέθεσαν τα γεγονότα, υπέβαλαν το αίτημα παραχώρησης της εικόνας, για να εκτεθεί στο Μουσείο των Αχαρνών...
Απ: Ο Σύλλογος Αυλωνιτών το Σάλεσι ανακοίνωσε την πληροφορία στο διαδίκτυο και κατόπιν τούτου κάλεσε την ΙΛΕΑ (που έμαθε τελευταία από όλους για την εικόνα και η οποία πάντως δήλωσε την παντελή της άγνοια για το θέμα), να προσέλθει στην λειτουργία του Αγίου την 17-5-2011 επειδή η εικόνα είναι ανάθημα Μενιδίου στην εκκλησία μας. O σύλλογός μας μάλιστα ευγενικά, μετά από αίτημά τους, παρείχε στους εκπροσώπους της ΙΛΕΑ τη δυνατότητα επικοινωνίας με τον Αρχιμανδρίτη Θωμά Ανδρέου, που έχει συγγράψει τον βίο του Αγίου και πιστοποίησε την εικόνα του. Πως ζητείται όμως να της παραχωρηθεί κάτι που ιστορικά έχει δωρηθεί και ανήκει στους Σαρακατσάνους του Αυλώνα?

7) Η ΙΛΕΑ αιτήθηκε από τον Μητροπολίτη Αθηναγόρα την παραχώρηση της εικόνας για να εκτεθεί στο Μουσείο της ΙΛΕΑ…
Απ: Η θέση μιάς εικόνας, ακόμη και της σπανιότερης εικόνας της Ελλάδας, της Παναγίας της Τήνου, είναι κατ΄αρχήν σε Ναό και όχι σε Μουσείο. Επομένως η ΙΛΕΑ δεν ζητά την εικόνα διότι ευρίσκεται στα χέρια του Συλλόγου Αυλωνιτών, πράγμα το οποίο δεν αληθεύει ούτως ή άλλως, αλλά διότι θέλει να την προορίσει για τον στολισμό του Μουσείου της (σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα της εφημερίδας). Αντιθέτως η εικόνα σε Ναό ευρίσκετο πάντοτε εκτεθειμένη τοις πάσι και σήμερα φυλάσσεται από τους ιερείς του Αυλώνα με ασφάλεια για τον φόβο των Ιουδαίων….

8)  Ο Μητροπολίτης τηλεφώνησε εσπευσμένα στον εφημέριο του Ιερού Ναού Αγίου Αντωνίου, Αυλώνα, πατέρα Αθανάσιο Χρυσούλα και του ζήτησε να του παραδώσει, το πρωί της Τετάρτης, 11 Μαΐου την εικόνα στη Μητρόπολη…
Απ: Ο Μητροπολίτης επικοινώνησε με τον εφημέριο Αθ. Χρυσούλα την Τρίτη 10 Μαϊου και του παρήγγειλε να μεταφέρει και να φυλάξει την εικόνα από χέρια πιθανών ιεροσύλων, μετά την δημοσιοποίηση της μοναδικότητας του κειμηλίου. Άλλωστε η εικόνα και μετά την δημοσιοποίηση από τον Σύλλογό μας στις 8-5-2011 ευρίσκετο επί 3 ημέρες στο Ναό στην Πάρνηθα πριν μεταφερθεί με εντολή του Μητρπολίτη, χωρίς να κινδυνεύσει, αφού κανείς εκτός από τους Αυλωνίτες δεν γνωρίζει την διαδρομή προς την εκκλησία, ενώ παράλληλα η εκκλησία εποπτεύεται από τον Αυλωνίτη Βασίλειο Σύρμα που διατηρεί ποιμνιοστάσιο στην είσοδο του μονοπατιού που οδηγεί σε αυτήν. Ασφαλώς αν η εκκλησία και η εικόνα ήσαν γνωστές στο Μενίδι τότε ο Μητροπολίτης Αθηναγόρας θα απευθυνόταν σε ιερείς από εκεί, να φροντίσουν για την μεταφορά της. Γιατί δεν συνέβη κάτι τέτοιο? Εππλέον, μήπως υπαινίσσεται το άρθρο ότι ο Μητροπολίτης, είναι απλώς διάμεσος και εζήτησε την εικόνα για να την παραδώσει στο Μουσείο της ΙΛΕΑ? Γιατί τότε δεν την ζητά η ΙΛΕΑ απ΄ευθείας από τους ιερείς του Αυλώνα? Διότι δεν έχει αποδεικτικά στοιχεία κυριότητας της εκκλησίας και της εικόνας. Σε μακρά επικοινωνία πάντως του Συλλόγου μας με τον Σεβασμιότατο την 12-5-2011 δεν ειπώθηκε ότι η εικόνα θα παραδοθεί στην ΙΛΕΑ!

9) Η ΙΛΕΑ στηρίζει πολλές ελπίδες στην αποφασιστικότητα του Μητροπολίτη Αθηναγόρα, ο οποίος ζήτησε να παραδοθεί η εικόνα στη Μητρόπολη την επομένη του εορτασμού, δηλαδή το πρωί της Τετάρτης, 18 Μαΐου, αλλά και στο γεγονός ότι η διεκδίκηση της εικόνας γίνεται μέσα στα όρια της ευπρέπειας και της νομιμότητας…
Απ: Ο Αυλώνας στηρίζει τις ελπίδες του στη εν Θεώ κρίση του Σεβασμιοτάτου Αθηναγόρα και στην Ευλογία του Αγίου Νικολάου, ο οποίος επέλεξε να φανερώσει τον βίο του στους Αυλωνίτες που έκτισαν την εκκλησία του και διακονούν το ναό του αιώνες τώρα. Ο Αυλώνας δεν στηρίζει καμία ελπίδα του στις παρασκηνιακές μεθοδευμένες κινήσεις. Όσοι πιστεύουν στον Θεό καταλαβαίνουν ότι η φανέρωση της αληθινής ιστορίας της εικόνας και βίου του Αγίου στον Σύλλογό μας, την 8-5-2011 και η επερχόμενη εορτή του Αγίου λίγες ημέρες μετά, την 17-5-2011 δεν είναι καθόλου τυχαίο γεγονός, παρά η θέληση του Αγίου. Όσοι πάλι βλέπουν τις εικόνες ως μουσεικά είδη δεν θα το αντιληφθούν ποτέ!  Όσο για την ευπρέπεια και την νομιμότητα του άρθρου του παραπάνω ιστότοπου, αυτά θα κριθούν από τις αρμόδιες ανθρώπινες αρχές….

Επίσης αναρτάμε άρθρο της ίδιας ηλεκτρονικής εφημερίδας της 11 Μαϊου 2011 το οποίο αναιρεί  τμήμα του περιεχομένου του άρθρου της 12-5-2011 της ίδιας εφημερίδας! Τα σχόλια περιττεύουν…..
οι θεσμικές αποφάσεις, αντιδράσεις και έγγραφα